Contact

NRC Wedstrijden

Automatisering van activatiecampagnes

Wat is het beste boek van afgelopen jaar, wat is het mooiste nummer, welke film raakte jou het meest. De afgelopen jaren ontwikkelde wij voor NRC Handelsblad diverse smaken verkiezing en wedstrijden. Na diverse iteraties hebben we de best werkende oplossingen gebundeld in een webapplicatie waarmee de redactie snel een eenvoudig campagnes kunnen aanmaken, die inspringen op de actualiteit.

In de applicatie kunnen verschillende type campagnes aangemaakt worden, waaronder het verkiezen van dé beste, mooiste, lekkerste, het samenstellen van jouw top 3, 4, 5, of het houden van een giveaway.

De beste, mooiste, lekkerste…

Wil je weten wat het publiek de beste, mooiste, lekkerste vindt, Daarvoor is dit campagnetype uitermate geschikt. Bezoekers kunnen eenvoudig hun stem op een van de wedstrijd-items plaatsen, hiermee is de actie snel en laagdrempelig. Omdat er via social media gelinkt kan worden naar één wedstrijd-item is dit wedstrijdtype zeer geschikt voor verkiezingen wanneer er een organisatie achter een wedstrijd-item schuilt, zoals bij bijvoorbeeld de NRC restaurantwedstrijd het geval is. De werving van deelnemers kan dan plaatsvinden via zowel de mediakanalen van NRC, als van (Social) media kanalen van de organisaties die meedingen naar de beste, mooiste lekkerste…

Jouw top…

Mensen zijn trots op wat ze vinden. De top 2000 van radio 2 is daar het beste voorbeeld van.
Het campagnetype Jouw top… samenstellen springt hierop in. Bezoekers kunnen uit een selectie van items een top …  samenstellen. Deelnemers worden na het inzenden van hun top … aangespoord deze ook te promoten op social media. Om dit technisch mogelijk te maken wordt o.a. elke top voorzien van een eigen uniek gegenereerde share afbeelding.

Giveaway

Wie houdt er niet van een “gratis” prijs?
Giveaways zijn een zeer effectieve en leuke manier om interactie aan te gaan met de NRC Lezers.

NRC zet de giveaway actie in om of een bepaald interesse thema uit te lichten, of voor hun webwinkel.  Er is gekozen om aan een deelname aan een giveaway altijd een nieuwsbrief inschrijving te koppelen. Hierdoor snijdt het mes aan twee kanten.
De bezoeker maakt kans op een prijs binnen hun interessegebied, NRC kan vervolgens blijven interacteren met haar achterban en weet wat de bezoeker interesseert.

Om het stemmen zo eerlijk mogelijk te laten verlopen wordt er door de webapplicatie continu gecontroleerd op fraude. Hiervoor is een algoritme toegevoegd dat elke stem of deelname condoleert en bij afwijkingen van de norm een notificatie naar de redactie stuurt die vervolgens actie kan ondernemen.

Waarde

Voor NRC.nl is gebleken dat het organiseren van wedstrijden en giveaways een zeer effectieve manier is om artikelen uit bepaalde secties (opnieuw) onder de aandacht te brengen en specifieke nieuwsbrief inschrijvingen te verkrijgen, maar ook om nieuwe doelgroepen te bereiken die geïnteresseerd zijn in NRC.nl content en nieuwsbrieven.

Webapplicatie webapplicatie Webapplicatie Webapplicatie

Ben je nieuwsgierig geworden?

Heb je een vraag, een plan, of een probleem? Laten we het er eens over hebben!
Neem gerust contact met ons op voor een gesprek, een offerte of een kop koffie!

Bel: +31 (0)10 425 58 54 of maak gebruik van onderstaand formulier.