Contact

Tag: SEO

Ook gevonden worden in Google?

Enkel een goede (WordPress) Website volstaat niet meer

Als je wil dat je website wordt gevonden in de grootste zoekmachines als Google en Bing is het investeren in zoekmachine optimalisatie (SEO) de verstandigste keuze. deze is in vergelijking met andere online-marketing oplossingen op de midden en lange termijn de meest (kost) effectieve methode. Het lastige is wel dat de resultaten niet direct zichtbaar zijn, SEO kost vergeleken met AdWords tijd, maar als de resultaten verschijnen, zijn ze consistent.

Maar wat is SEO nou eigenlijk?

Door het overweldigende aandeel dat Google in de Nederlandse markt heeft, wordt SEO meestal toegespitst op Google zoekresultaten.

Het doel van SEO is het zo hoog mogelijk laten eindigen van een website in de zoekresultaten voor één of meerdere zoektermen. Hierbij wordt vooraf bepaald voor welke zoektermen er geoptimaliseerd gaat worden.

Er zijn door de jaren heen vele trucs bedacht om snel resultaat te boeken binnen zoekmachines, maar uiteindelijk blijkt dat het correct opbouwen van teksten en het bieden van de juiste informatie op de lange termijn de beste resultaten geeft.

Hoewel niemand precies weet hoe Google precies bepaalt wat de volgorde van de resultaten is, zijn er wel enkele stelregels aan te wijzen die vaak voor betere resultaten zorgen.

  1. Zorg dat de termen waarop gescoord moet worden ook daadwerkelijk voorkomen op de pagina’s voorkomen
  2. Zorg ervoor dat Google de termen kan vinden; verstop ze niet, maar plaats ze in nette correcte HTML.
  3. Zorg dat er met regelmaat nieuwe teksten op de pagina’s geplaatst wordt.
  4. Durf ook te linken naar pagina’s van derden met eenzelfde onderwerp.
  5. Zorg ervoor dat veel andere sites links bevatten naar de site die gevonden moet worden. Maar zorg er ook voor dat deze ‘backlinks’ van relevante sites afkomstig zijn.

WordPress en SEO

Wat SEO betreft, is WordPress een van de beste Content Management Systemen om jouw informatie gevonden te laten worden.

Onderstaand de voordelen op een rij.

  1. Aanpasbare URL’s.
    Bij het inrichten van WordPress zorgen wij er voor dat er SEO vriendelijke URL’s en interne links ontstaan.Wat dit je oplevert?
    – Gebruiksvriendelijk (de URL toont direct het onderwerp van de pagina)
    – SEO vriendelijk ( je kan jouw zoektermen verwerken in de URL. Dit heeft een positief effect op de Google ranking)
  2. SEO-vriendelijke website structuur.
    Met WordPress kunt u berichten en pagina’s maken en deze vervolgens categoriseren. Google herkent de WordPress structuren. Immers 60% van alle sites draaien op WordPress.
  3. Maak ook gebruik van afbeeldingen voor een beter zoekresultaat.
    Afbeeldingen worden meestal enkel gebruikt om een pagina er aantrekkelijker uit te laten zien. Een gemiste SEO kans. Met WordPress kun je een eigen titel aan afbeeldingen toevoegen en alternatieve tekst (alt tekst) schrijven. Ook hier kun je jouw zoektermen in verwerken.
  4. SEO plugin.
    Wij installeren altijd een SEO plugin, deze geeft voor elke tekst automatisch advies waar en hoe de tekst te verbeteren.

Webapplicatie en SEO

Ook zonder gebruik van WordPress kun je goed gevonden worden.

Yuna weet hoe dat moet. Doordat wij altijd onze eigen code schrijven zorgen we dat deze correct is opgebouwd, en voldoet aan de laatste eisen voor zoekmachine optimalisatie.

Het resultaat? Neem de door ons ontwikkelde boeken community hebban.nl Ondanks de meer dan een half miljoen pagina’s op deze site hebben alle pagina’s samen een gemiddelde positie van 9.9 in Google. Dit betekent dat we gemiddeld altijd op de eerste pagina verschijnen.

Of het nou over Dan Brown gaat of Saskia Noort.

Ben je nieuwsgierig geworden?

Heb je een vraag, een plan, of een probleem? Laten we het er eens over hebben!
Neem gerust contact met ons op voor een gesprek, een offerte of een kop koffie!

Bel: +31 (0)10 425 58 54 of maak gebruik van onderstaand formulier.